run-log

run-log.com

poniedziałek, 4 listopada 2013

Trening z Endomondo


           Lubimy sobie stawiać wyzwania, prawda? Poczucie "bycia lepszym" w jakiejś dziedzinie zawsze motywuje do dalszej pracy - nawet jeżeli oznacza to bycie lepszym od poprzedniej wersji samego siebie. Może dlatego popularność Endomondo rośnie. Według danych Runner's World jeszcze w 2010 roku z tej aplikacji korzystało 17 tysięcy Polaków. Dziś używa jej 1,5 miliona. 
                Aplikacji Endomondo używam stosunkowo od niedawna – od końcówki maja tego roku. Lubię wiedzieć ile kilometrów przebiegam oraz w jakim tempie - wiem wtedy, kiedy jestem "w formie" a kiedy nie. Wcześniej kilometraż sprawdzałam sobie trochę "na piechotę" wyznaczając sobie przebiegniętą trasę, co umożliwiała strona run-log.com.
            Endomondo to aplikacja, która pozwala nam monitorować nasze aktywności – nie tylko bieganie, ale także wiele innych, które możemy wybrać spośród długiej listy w menu (sama używam jej jeszcze do treningów Nordic Walking, a w wakacje przydała się także podczas gry w tenisa). Obsługa jest bardzo prosta – wystarczy wejść we wcześniej zainstalowaną aplikację, wybrać odpowiednią dyscyplinę sportu, poczekać na sygnał GPS i nacisnąć start.


    Istnieje możliwość włączenia tzw. wskazówek głosowych, które w trakcie treningu informują nas o przebytym kilometrażu – osobiście mam wyłączoną tą funkcję, gdyż drażniło mnie wysłuchiwanie co jakiś czas danych o treningu.  Jeśli wybraliśmy opcję „bieganie” zostanie zarejestrowany m.in.  dystans jaki przebiegliśmy, czas, a także ilość spalonych kalorii.  Dodatkowo pokazywana jest trasa naszego treningu. 



          Endomondo automatycznie przypisuje nasze treningi do konkretnego dnia, co przybiera postać dzienniczka treningowego. 


Wchodząc na stronę endomondo.com  i po zalogowaniu możemy na spokojnie przyjrzeć się swoim treningom. Poza wyszczególnieniem poszczególnych biegów, znajdziemy też sumę wszystkich przebiegniętych do tej pory kilometrów. Poza tym strona ta podobna jest trochę do facebooka – istnieje  możliwość zapraszania znajomych, komentowania i polubienia treningów. Jednak najbardziej motywującą funkcją tej aplikacji jest rejestrowanie naszych rekordów sportowych (o których Endomondo informuje nas na bieżąco).



Telefon możemy schować do kieszeni podczas treningu lub też skorzystać z opaski na ramię - jest to bardzo wygodna opcja i sama z niej korzystam. 



   Aplikację możemy zainstalować na swoim telefonie, jeżeli posiada on system operacyjny Android, IOS, Windows Phone lub Symbian. Pobranie jej w wersji podstawowej (którą tutaj przedstawiłam) jest darmowe. Istnieje jeszcze wersja Endomondo Pro, która jest jednak dodatkowo płatna (20,99 zł) – od wersji podstawowej różni się istnieniem programów treningowych.
Osobiście oceniam aplikację jak najbardziej na plus. W ciągu kilkumiesięcznego użytkowania Endomondo zawiodło mnie tylko raz – wyłączyło mi się w połowie treningu.  Jednak jeśli Wam nie przypadnie do gustu, istnieją jeszcze inne aplikacje tego typu – m.in. Nike+ Running czy Sports Tracker. Nie wypowiem się jednak na ich temat, bo ich po prostu nie używałam - może kiedyś je wypróbuję i pokuszę się o recenzję na bloga ;)





wszystkie dane treningowe, które tutaj pokazałam, pochodzą z mojego osobistego profilu na Endomondo


2 komentarze:

  1. Dodałbym tu jeszcze do listy aplikacji Runtastic, z którego osobiście korzystam i jestem bardzo zadowolony oraz Runkeeper.

    OdpowiedzUsuń
  2. nie słyszałam wcześniej, może kiedyś wypróbuję

    OdpowiedzUsuń