run-log

run-log.com

poniedziałek, 23 czerwca 2014

Żegnaj, Endomondo!



Jakiś miesiąc temu zrobiłam błąd – zrobiłam aktualizację na Endomondo. Niestety, nie usłyszałam wtedy głosów, które przypomniałyby mi, ze wszelkie "polepszacze" działają raczej na niekorzyść różnych programów. I tak się właśnie stało - od czasu aktualizacji GPS mi szalał, zaś na Półmaratonie Słowaka prawie doprowadził mnie do łez. Miałam ochotę wyrzucić telefon przesz okno. Jednak żeby nie robić tak drastycznego kroku postanowiłam po prostu zmienić aplikację. 

Rzuciłam hasło na fb i spośród różnych propozycji postanowiłam dać szansę aplikacji run-log.  

sobotni Parkrun

Na stronie run-log jestem zarejestrowana już prawie od 1,5 roku. Na początku rysowałam sobie trasę przebiegniętego treningu, a gdy już miałam Endomondo, przepisywałam sobie dane do dzienniczka w run-logu, który był dla mnie o wiele bardziej czytelny niż na Endomondo. 



Wiele osób jako wadę run-log podaje fakt, że nie jest on tak rozwinięty społecznościowo jak Endomondo. Osobiście mi to nie przeszkadza, nie widzę potrzeby oklaskiwania i lajkowania moich treningów przez znajomych, bo i po co. Jak będę chciała się pochwalić  danym biegiem, to po prostu zawsze mogę wrzucić go na fb :)

Bardziej ubolewam nad tym, że w run-logu nie ma testu Coopera, ani zestawienia moich rekordów na poszczególnych dystansach. Lubiłam, kiedy Endomondo podawało mi, że poprawiłam swój wynik o kilka sekund. Za ilością spalonych hamburgerów też będę tęsknić.   



Póki co jestem zadowolona i GPS mi śmiga. Jak jest u Was? Endomondo też Wam szwankuje? Czy może używacie innych aplikacji?



13 komentarzy:

  1. jak na razie na endomondo nie narzekam, a treningi przecież możesz wrzucać tu i tu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w sumie tak, ale póki co się na Endomondo obraziłam ;)

      Usuń
  2. ja też nie narzekam na endemondo
    to moja pierwsza taka aplikacja ,nie znam innych :))
    miałaś wykupione premium?

    OdpowiedzUsuń
  3. No właśnie treningi możesz wrzucać z pliku do endo ;) będziesz miała wtedy swoje info i biciu rekordów życiowych ;) Wracając do samego endo, to u mnie w dużej mierze jego działanie zależało od modelu telefonu. Na szajsungach gps się gubił bądź nie łapał wcale, na hujaweju śmigał aż miło ;) teraz mamy sonego i też działa ;). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Też się zastanawiałam czy to nie wina telefonu, ale popytałam trochę i okazało się, że właśnie dużo osób zaczęło mieć problemy po aktualizacji Endo

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja od początku mam RUN LOG i nie wyobrażam sobie póki co zmiany aplikacji. Jest świetna - pokazuje potrzebne dane, ma wiele funkcji a GPS świetnie ściąga. Nie mam porównania do ENDOMONDO ale tak jak autorka artykułu nie potrzebuję lajkowania i oklaskiwania przez znajomych moich treningów. Run-log ma wszystko co potrzeba i śmiało go polecam wszystkim biegaczom.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja kupiłem zegarek z decathlona i teraz z kom w ogóle nie biegam. Niebo a ziemia jeżeli chodzi o dokładność. Z endo różnica wysokości przy starcie i mecie w tym samym miejscu podawała tak różne wartości, że w zasadzie była bezużyteczna. Zegarek jest dokładny co do metra. Do tego endo nie potrafił prawidłowo zatrzymywać i wznawiać treningu w przypadku przerwy (np światła itp). Potrafił się nawet zawiesić. Do tego samo obliczanie na endo... teraz mam na przykład rekord na 3 km inny niż faktyczny. Podaje mi że na treningu pierwsze 3 km zrobiłem najszybciej. Wchodzę w ten trening i widzę, że biegłem tam znacznie wolniej. Nie jestem pierwszą osobą która to zauważyła - do tej pory endomondo nie naprawiło tego błędu więc trzeba kontrolować tą tablicę wyników. Ze swojej strony dodam, że używam decathlon coach i wydaje mi się, że stronka jest dużo lepsza od endomondo (nie widziałem endo premium więc mówię tylko o podstawowej wersji). Na decathlon nie ma żadnych premium więc wszystkie wykresy mamy za free.

    OdpowiedzUsuń
  7. Również zrezygnowałem z endomondo na korzyść run-log. Edzio gubił mi gps, skracał trasy, nie podawał dokładnych danych. Run-log śmiga, wszystko jest jak trzeba.

    OdpowiedzUsuń
  8. Biegałem z Runastic, byłem bardzo zadowolony do momentu, w którym wyświetlacz zalewała mi fala banerów... . Z Runastic, najbardziej brakuje mi widgetów na wyświetlaczu, na Endo biegam 2 miesiące, dostałem wersję premium, i nadal w tel miałem problem GPS, zakupiłem zegarek z trackerem i po prosty zgrywam GPX i wstawiam na endo, od razu można było zaobserwować, że endo na tel ucina od0,5km na parkrunie, do 1,2km podczas 15km... . Z zegarkiem problem znikną :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Proszę o info, czy run-log "gada"?

    OdpowiedzUsuń
  10. Używam endomodo, jeżdżąc rowerem do pracy przyznam że dokładność pozostawia wiele do życzenia, przez 1 miesiąc poruszania się dokładnie tą samą trasą, endomodo pokazuje kilka razy 15 km, raz 18,2 km, kilka razy 17,5 a najczęstszym wynikiem jest 16,7. Rozbieżność jak widać jest bardzo duża, telefon huawei p8. Zastanawiam sie nad testowaniem innej aplikacji do jazdy rowerowej.

    OdpowiedzUsuń
  11. Używam run-log od 2012 roku i nie mam zastrzeżeń. Jako dziennik treningów biegowych, rowerowych i pływackich sprawdza się doskonale.

    OdpowiedzUsuń